PENAJA

Thursday 23 April 2015

hari pertama di sarawak

ini dalah pengalaman pertama di srawak. bertolak dari senai airport johor bersama seorang rakan baik
sampai di kuching kami trus cari teksi ke hotel. bayaran texi rm26 untuk pejalanan dalam 20 minit.ok la 2 apa je pilihan yang ada kan.

kami stay di place2stay di kuching city center. tempah melalui agoda. bilik 2+1 tilam hanya rm110 untuk 2 malam.murahkan. ok la hotel ni bangunan baru tp blik xluas sgt la. hotel ni berhampiran hong leong bank.kalau bukak tingkap akan nampak grand continental hotel. servis ok la biasa2.otel rumah kedai kan.

pas letak barang rehat2 kami pergi makan. sebelum ke sini biasalah aku ni jenis study ape benda yang nak di buat. so dah cari awal2 tmpat makan, lokasi menarik dll. so mlm ni makan di topspot.tmpat ni kt mana2 blog akan tulis. so pergi lah dgn yakin.lokasinya di tingkat atas UTC kuching. ermm menghampakan makanan di sini. pesan lain dapat lain.layanan xmesra. kucar kacir. makanan pn xberapa nak best. harga rm44.ok ke?. kami makan di kedai no.25.
pas makan kami jalan kaki ke waterfront. xjauh pun jalan kaki dalam 5 minit dari topspot atau 10minit dari hotel. sebelum sampai waterfront sempat ambil gambar kucing batu yang terkenal 2.tempatnya dekat dengan McD.

beberapa langkah sampailah ke waterfront.kami jalan waktu malam ye.usha lokasi tok jalan esok. meriah jugak tempat ni malam2.lg pun xramai orang.myb sb weekday.aku g ari khamis....ada busker jual2 brgan kraf dll. ada juga kumpulan yang buat perjumpaan untuk bawa sarawak keluar dari persekutuan. betul2 depan bangunan DUN sarawak.

suasana malam di kucing amat nyaman dan xberlengas mcm di jb. dan aku rasa aku boleh idop di kuching ni hehe.jalan pun xsesak sangat.

benda lain yang menarik adalah tentang masyarakat mereka.sgt muhibah. pelbagai kaum amat mesra.syabas sarawak.
ok sambung esok










No comments:

Post a Comment