PENAJA

Monday 28 January 2013

ramalan pemenang Anugerah Bintang Popular BH 2012 by SHINICHIPEDIA part 1


ARTIS BARU LELAKI POPULAR
1. Aiman Hakim Ridza
2. Izzue Islam
3. Jimmy Palikat
4. Shah Iskandar
5. Taiyudin Bakar
bagi katogeri ini seperti tiada aura. mereka biasa-biasa sahaja. dijangka saingan antara Aiman, Izzue dan Jimmy. Jimmy dijangka akan mendapat undi dari negeri kelahiran, Izzue dilihat dari pengaruh lakonan dan Fortee. namun dijangka Aiman akan menang kesan kehebatan Vanilla coklat walaupun deman Vanilla Coklat sudah suam.
ARTIS BARU WANITA POPULAR
1. Ainan Tasneem
2. Emma Maembong
3. Hanez Suraya
4. Nad Zainal
5. Wawa Zainal
tiada nama besar yang boleh diteka dengan mudah. sejak akhir2 ini wawa zainal sedang hangat dengan lakonanya dan kecunanya, aina pula dipalet kontroversi percintaan dan 1 lagu yang menjadi "one hit wonder". mungkin Emma akan menang disebabkan kontroversi yang beliau cipta tahun lalu. namun saya tidak mahu beliau menang. namun itu semua kuasa pengundi.
ARTIS DUO/BERKUMPULAN POPULAR
1. Black & Malique
2. Hafiz & Adira
3. Jimmy Palikat & One Nation Emcees
4. Mojo
5. Sleeq & Najwa Latif
saingan katogeri agak sengit. masing2 ada kekuatan. persaingan datang dari  Black & Malique, Hafiz & Adira dan Sleeq & Najwa Latif. kekuatan ombak rindu semakin berkurang tambahan pula lagi ini gagal di AJL 27. Sleeq pada saya tiada pengikut di Malaysia namun kekuatan najwa amat banyak. tambahan pula pengundi lazimnya dari anak muda dan wanita. Black & Malique ada kekuatan namun aliran muzik ini lazimnya diminati lelaki dan mereka jarang mengundi. kemenangan persembahan terbaik mungkin mampu memberi extra undi untuk mereka. mungkin mereka akan menang.
ARTIS KOMEDI LELAKI POPULAR
1. Angah
2. Jepp
3. Johan
4. Nabil
5. Zizan Razak
2 sahaja pilihan, Johan atau Zizan. pilihan saya adalah Johan. memang Zizan ada nama yang besar dan kuat dalam industri. namun semua Malaysian tahu Johan lebih berbakat dan tidak "poyo". dengan bakat luarbiasa dan sesuai dengan sikap pelawak beliau calon akan kekalkan kemenangan tahun lalu. tambahan pula tugas di ERA akan menaikan jumlah undi beliau.

ARTIS KOMEDI WANITA POPULAR
1. Aliza Abdullah @ Enot
2. Didie Alias
3. Jihan Raja Lawak
4. Noorkhiriah
5. Sharifah Shahira
siapa yang paling lawak? tiada pelawak wanita dalam negara ini pada pendapat saya. ini adalah anugarah cukup syarat. lazimnya pemenang akan ikut pemenang tahun lalau. didie alias
PELAKON FILEM LELAKI POPULAR
1. Aaron Aziz
2. Adi Putra
3. Bront Palarae
4. Shaheizy Sam
5. Zizan Razak
saingan amat dekat untuk katogeri ini. Aaron dan zizan akan bersaing. disebabkan zizan adalah artis komedi dijangka beliau terpaksa beri laluan kepada Aaron untuk menang. walaupun aaron tiada sebarang produk berkualiti tahun lalu. jika difikirkan zizian juga tiada produk yang baik tahun lalu. senang cakap tahun lepas tiada filem yang amat berjaya. pengundi akan pilih pemenang tahun lalu.
PELAKON FILEM WANITA POPULAR
1. Lisa Surihani
2. Maya Karin
3. Neelofa
4. Nora Danish
5. Yana Samsudin
neelofa adalah yang hangat tahun ini, namun tiada produk beliau yang berjaya. dijangka Lisa akan kekalkan anugerah tersebut kesan filem Istambul..Aku Datang.
bersambung part 2







No comments:

Post a Comment