PENAJA

Friday 28 December 2012

10 Blog Carian Tertinggi Google 2012


  1. Beautifulnara 
  2. Rotikaya 
  3. Oh Bulan 
  4. Papagomo 
  5. Blog Serius 
  6. Malaysia Chronicle 
  7. Paultan 
  8. Anak Sungai Derhaka 
  9. Kari Ngeri 
  10. Media Malaya

Sumber Asal: 10 Blog Carian Tertinggi Google 2012 http://www.hasrulhassan.com/2012/12/10-blog-carian-tertinggi-google-2012.html#ixzz2GK7RXTVF

shinichipedia:

kedudukan pertama hingga ketiga milik blog hiburan paling berpengaruh di Malaysia. ini membuktikan rakyat Malaysia ketandusan maklumat hiburan, dan mereka yang buka internet untuk tujuan santai bukan tujuan nak peningkan kepala. di tangga ke 10 juga adalah bloh hiburan artis Malaysia terkini Media Malaya.

selain itu blog politik juga menjadi sasaran carian rakyat Malaysia. Papagomo blog pro kerajaan. pelik juga blog pro kerajaan lebih mendapat perhatian daripada blog pro pembangkang. adakah pelawat papagomo adalah pro pembangkang yang nak spy tindak tanduk blogger kerajaan. mungkin juga sebab tidak banyak blog pro kerajaan di alam maya. mana kedudukan Malaysia Kini? Malaysia Chronicle pula adalah blog berita berbahasa Inggeris. manakala Anak Sungai derhaka adalah blok pro pembangkang yang mendahului carian dari blog2 seumpamanya.

turut menjadi carian adalah blog2 yang mengamalkan konsep santai seperti Blog serius. walaupun namanya serius namun blog ini agak santai pengisianya. dikatakan memunyai 117 juta pageviews. WOW!!...

blog permotoran no.1 di Malaysia adalah Paultan yang menduduki tangga ke-7. blog permototran berbahasa Inggeris. menarik untuk dilawati.

tangga ke-9 milik blog yang menyeramkan iaitu Kari Ngeri. walaupun nama macam makanan namun kandunganya adalah mayat2 yang mati dalam keadaan seram dan dasyat dari seluruh dunia.

kesimpulanya, rakyat malaysia suka 2 benda, pertama hiburan dan politik. sekian


No comments:

Post a Comment