PENAJA

Thursday 20 December 2012

kereta kabel paling seram di dunia

ini kesan dari pergi langkawi ari 2. amat2 la gayat. serius xboleh tengok. tutup mata je time naik ats 2. aku tgok mak aku yang dh umo 62 rilek je naik benda 2.aku lak yang serang. serius aku memang gayat. sebelum nak berita pasal benda lain nak cerita dulu semasa aku g langkawi nak naik kereta kabel ada benda yang hampeh. benda 2 adalah terpaksa tunggu selama 2 jam sebelum nai. sejam selepas beli tiket kne tunggu di panggil untuk berlepas. pas dah chek in beratur sejam lagi. 2 la yang buat jadi bosan dan tak ada mod.kalau nak cepat kena tambah lagi seratus setiap orang. bapak dia bayar rm115 untuk naik benda ni. cekik darah. kalau banyak duit ok je bayr hehe. 1 lagi yang xbest skybridge di tutup. apa barang time cuti sekolah tutup. tiket bayar tetap sama.so harap pihal langkawi cable car ambil tindakkan.

so kat sini aku jumpa dari 1 blog lain n aku nak kongsi la kereta kabel antara paling ektrem di dunia.sure aku  tak berani nak naik.


Kereta Kabel Yang Paling Menyeramkan didunia

Bila tengok gambar ni pun dah ada perasaan gayat dah.Ingatkan yang dekat Genting Highland tu dah gayat.Ni lagi dasyat gayatnya.
China’s Tianmen Chan atau Heaven’s Gate Mountain

 

Lagi gambar...

Masada cableway di Masada, Israel

 


nie Haifa ’s Stella Maris cable

 


Mont Blanc Massif of the French Alps
 

 


Hong Kong ’s Skyrail cable car ride

 


French dan German

 


Rio de Janeiro ’s Sugarloaf Mountain
 

 


Pulau Langkawi di Malaysia

 


Yellow Mountain atau Huang Chan di China

 

 

 
http://apakehei.blogspot.com/2011/11/kereta-kabel-yang-paling-menyeramkan.html

No comments:

Post a Comment