PENAJA

Tuesday 16 October 2012

10 muzium maritim paling menarik


10 Muzium Maritim Terbaik di Dunia


Muzium Maritim memainkan peranan yang sangat penting dalam pengembalian dan pembentangan artifak marin perlu diberi perhatian di samping kisah peristiwa marin luar biasa. Di seluruh dunia ada telah diwujudkan repositori marin beberapa yang sangat baik walaupun hanya beberapa pilihan telah berjaya meraih pujian menjadi muzium maritim terbaik.
Yang terpilih daripada 10 muzium terbaik seperti maritim disenaraikan di bawah. Setiap adalah unik dan menyediakan fleksibiliti yang mewajarkan pembinaan dan kepentingannya kepada dunia maritim.
1. National Maritime Museum: Juga seiring dipanggil sebagai Muzium Greenwich Maritim pada akaun kedudukan geografi, National Maritime Museum membawa senarai dengan koleksi terbaik pameran marin.
Greenwich-Maritime-Museum
Walaupun secara rasmi dibuka pada pertengahan tahun 1930-an, konsep muzium mula cara kembali pada abad ke-sebelumnya dan termasuk Royal Observation Tower (Balai Cerap) dan juga House Queen yang dibina pada 1600-an.
2. Sydney Maritime Museum: Dalam operasi selama lebih dua dekad, Sydney Muzium Maritim atau Australian National Maritime Museum telah kehadiran repositori penting untuk domain marin Australia.
australian-national-maritime-museum
Koleksi artifak membentangkan kekayaan, menawarkan Australia tunggal dan pelbagai kepada dunia marin sangat global.
3.San Diego Maritime Museum: San Diego Maritime Museum adalah syurga penerokaan untuk peminat marin. Dari depositori bacaan yang luas untuk lawatan kapal kapal muzium, muzium menawarkan semua dan kemudian beberapa lagi.Di samping itu, sepanjang tahun, muzium menjalankan program – kedua-dua pendidikan dan rekreasi – untuk manfaat peminat maritim.
San-Diego-Maritime-Museum
4. Liverpool Maritime Museum: khusus dibina untuk menyerlahkan pengaruh bandar Utara-barat Inggeris dalam senario keseluruhan maritim Bahasa Inggeris dan British.
Liverpool-Maritime-Museum
5.Vancouver Maritime Museum : Dibina sebagai peringatan untuk seratus tahun di bandar ini, Muzium Maritim Vancouver mempunyai pelbagai artifak yang relevan dan penting maritim Kanada.
Vancouver-Maritime-Museum
Dalam hampir enam dekad operasinya, muzium ini telah memainkan peranan yang penting untuk memberi kepuasan penuh kepada keinginan peminat marin untuk meneroka lebih lanjut mengenai domain.
6.Michigan Maritime Museum: Ciri-ciri keenam dalam senarai muzium 10 teratas maritim, Michigan Maritime Museum membentangkan dokumen dan artifak menggambarkan warisan yang kaya dengan Great Lakes Amerika Syarikat ‘.
Michigan-Maritime-Museum
Sebuah muzium marin yang benar-benar unik, Michigan Muzium Maritim adalah repositori marin yang penting di seluruh Amerika Syarikat.
7.Maine Maritime Museum: Dibina seawal pertengahan abad ke-19, Maine Maritime Museum adalah satu khazanah-rumah sejarah penting nautika dari bandar Maine.
Maine-Maritime-Museum
Ia adalah yang paling terkini ini mempamerkan tentang peperangan AS awam tahun 1812 menceritakan kejadian fakta yang dipengaruhi dan dibentuk bandar dan pantai.
8.Voyager New Zealand Maritime Museum: Voyager New Zealand Maritime Museum adalah lapan dalam senarai 10 muzium yang terbaik maritim. Muzium ini menempatkan pelbagai artifak penting memperincikan sumbangan negara terletak Down Under sebagai sebahagian daripada panorama marin dunia.
Voyager-New-Zealand-Maritime-Museum
9.Kobe Maritime Museum: Kobe Maritime Museum dinamakan selepas Pelabuhan Kobe, salah satu pelabuhan yang paling penting di Jepun. Muzium ini telah dibina dalam kenangan tahun ke-120  pembinaan Port dan operasi.Kobe Maritime Museum menyediakan integrasi unik sejarah marin penting Jepun dan pengaruh teknologi kontemporari yang sama.
Kobe-Maritime-Museum
10.Netherlands National Maritime Museum: Terletak di Amsterdam, National Maritime Museum Netherlands adalah banyaknya marin chronicling memperincikan aspek penting domain awam dan tentera laut marin negara.
The-Netherlands-National-Maritime-Museum
    Muzium membentuk aspek penting kehadiran maritim global negara.
Muzium Maritim tidak betul-betul mudah untuk menerangkan. Koleksi yang ditempatkan di dalam muzium setiap maritim adalah berbeza dan unik yang membentangkan slivers maklumat yang berbeza kepada pengunjung. Peningkatan kepentingan marin muzium itu mungkin berpunca daripada ketunggalan ini yang mereka berikan kepada masyarakat.

sumber diperolehi: marineinsights.com, maritimemuseum, anmm, gojapango, amsterdam

No comments:

Post a Comment