PENAJA

Thursday 9 August 2012

MONA FENDI DAN KENANGAN YANG DITINGGALKAN DI MALAYSIA

Mona Fendi Dalam Kenangan
Ramai yang tertanya-tanya pasal Mona Fendi ni especially generasi yang muda-muda, siapa die ? kenape die mencapai satu tahap popularity yang tertinggi satu ketika dulu dek kerana satu kes berprofile tinggi.
Siapa Mona Fendi?
Nama asalnya Maznah Ismail pernah menjadi seorang penyanyi dan pernah muncul di Muzik Muzik tv3 suatu ketika dulu. Pada tahun 1993, Negara telah di gemparkan dengans atu kes pembunuhan membabitkan Ahli Dewan Undangan Negeri Pahang, Datuk Mazlan Idris pada 13 Julai 1993 di sebuah rumah Kampung Peruas Ulu Dong, Raub Pahang. Pembunuhan ngeri itu telah direportkan dimana mayat telah dikerat-kerat 18 dan di tanam di sebuah rumah kosong di kampong berkenaan.
Mona Fendi, Affandi dan Juraimi Dato' Mazlan Idris
Dato' Mazlan Idris
Dato' Mazlan Idris Mayat
gambar menunjukkan mayat Dato’ Mazlan Idris di potong 18
Setelah di siasat, 3 orang telah di tahan iaitu Mona Fendi, suaminya Mohd Affandi Abdul Rahman dan pembantu mereka Juraimi Hussin dan telah di bicarakan dan di dapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi Temerloh pada 1995.
Mona Fendi
Mona Fendi
Rayuan mereka kepada Lembaga Jumaah Penyampunan Negeri Pahang telah di tolak dan mereka di hokum gantung sampai mati pada 6 hingga 6.30 pagi jumaat 2 November 2001.

Apa Mona Fendi ni Buat?

Die seorang penyanyi, dan mengikut rekod, dia dan suami adalah pengamal ilmu-ilmu sihir dimana , Datuk Mazlan Idris adalah salah seorang client die . time tu die nak cepat kaya eh?.. Correct me if i am wrong.
Mona Fendi ni terkenal kerana kisah dramatic time prosiding mahkamah.
Mona Fendi Mona Fendi
Mona Fendi
Mona Fendi
Mona Fendi
Mona Fendi
Tidak pernah satu pun gambar yang tidak menunjukkan die tidak senyum. Pernah die menyanyi dalam mahkamah ketika memberitahu hakim bahawa die seorang artis.
Ada yang mengatakan Mona Fendi dan suami ni mampu ‘membuat’ orang hanya dengan merenung, jadi tak hairan banyak cerita-cerita mistik ketika dia dan suami di jel. Ada yang cakap setiap hari dia di simbah air yassin la, ada yang cakap dia tidak mati tapi dia menghilangkan diri dan macam-macam lagi tapi aku yakin itu cume hearsay orang sahaja dan yang pastinya dia dah dijatuhi hukuman mati.
Di sini saya nak letak satu episode mengenai Mona Fendi sepanjang perbicaraan semasa tahun 1993. Sumber-sumber di ambil dari internet. It’s very interesting case kalau kita ikut-ikut kan sebab banyak bende yang ‘pelik’ di perkatakan oleh arwah dan bagai mana dia dan suami serta pembantu membunuh Dato’ Mazlan .
Gambar-gambar Lain
Rumah-rumah yang dikatakan milik Mona Fendi kelihatan usang dan ‘berhantu’

 http://www.tokobakso.com/gambar/mona-fendi-dalam-kenangan-dan-gambar.html
















Rumah Moda Fendi, Mona Fendi

3 comments:

  1. Aku pernah lalu rumah dia ni kat shah alam. seghaammm

    ReplyDelete
  2. baru2 ni ada msuk tpi xsmpai 5 minit sbb member kaki da lembik plus dye kene raba dlm tu. siapa raba? aku pun tk tahu hehe

    ReplyDelete