PENAJA

Tuesday 25 September 2012

10 KUMPULAN GENGSTER PALING TERKENAL

Aryan Brotherhood:
Kumpulan ini juga dikenali dengan nama 'The Brand' dan 'AB'. Kumpulan gengster ini terdapat di penjara AS. Populasi kumpulan ini adalah 1% meliputi seluruh penjara As dan 26% kes di penjara adalah melibatkan pembunuhan banduan. Ahli kumpulan paling banyak ditemui di State Prison (California). Untuk join kumpulan ini, anda harus membunuh seorang banduan dan kepada setiap ahli yang meninggalkan kumpulan ini akan dibunuh oleh geng-geng dalam kumpulan tersebut.

La eMe (Mexican Mafia):
Kumpulan ini terdapat di penjara Mexico dan bermula pada tahun 1950 di Tracy California. Kumpulan ini terkenal kegiatan mengedar dadah, memeras ugut dan membunuh. Selain itu, kumpulan ini ada kaitan dengan kumpulan Aryan Brotherhood dan mempunyai undang-undang tersendiri iaitu pendedahan ahli kepada orang ramai, tidak ada hubungan Homoseksual dan tidak perlu ada sifat pengecut untuk membunuh orang awam. Kumpulan seperti ini tidak boleh mempratikkan agama kristian dan sekiranya salah seorang ahli kumpulan yang keluar dari penjara, beliau harus menghantarkan perbelanjaan kepada ketua mereka di penjara.

The Mungiki (Kenyan Mafia):
Geng ini hanya terdapat di Perkampungan Nairubi di Kenya dan ditubukan pada tahun 1980. Kumpulan ini menentang agama kristian dan juga pengaruh barat. Antara aktiviti kumpulan ini adalah menyerang musuh dengan memotong kepala, memotong kemaluan (perempuan), mecacatkan anggota badan dan sebanyak 50 orang mati sejak kumpulan ini ditubuhkan. 

Primiero Comando da Capital (PCC):
Kumpulan ini terdapat di Brazil dan merupakan kumpulan yang baru ditubuhkan oleh banduan Brazil. Ditubuhkan pada tahun 1993 oleh 8 orang ahli (paling sikit). Kumpulan ini menentang polisi kerajaan Brazil (sekarang) dan pada tahun 2006, sebanyak 300 serangan dilancarkan ke kemudahan awam. Bayaran juga akan dikenakan kepada ahli kumpulan iaitu sebanyak $27 di dalam penjara dan $270 di luar penjara. Untuk menyertai geng ini, anda harus diperkenalkan kepada seorang ahli geng biasa. Sumpah juga harus diterima.

Black Guellera Family:
Nama lain bagi kumpulan ini ialah 'Black family' atau 'Black Vanguard'. Kumpulan ini ditubuhkan oleh George Jackson pada tahun 1996 di Marin Country, California. Dianggotai oleh kaum American-African dan tujuan utamanya ialah membela maruah orang kulit hitam di penjara dan menjatuhkan kerajaan AS serta memperjuangkan falsafah ekonomi Marrxism. Pada hari ini, jumlah anggota meningkat ke 50 000 dan syarat untuk join adalah anda adalah seorang yang berkulit hitam.

La Nuestra Familia:
Logo kumpulan La Nuestra Familia
Kumpulan ini ditubuhkan pada 1968 oleh Mexican American yang terletak di penjara Northern California dan merupakan musuh ketat Mexican Mafia. Kegiatan yang dijalankan oleh kumpulan ini adalah mengedar dadah di penjara dan juga kegiatan pelacuran. Sekiranya ingin menjadi ahli, anda akan diberi masa 2 tahun dalam tempoh pemerhatian. Ahli kumpulan ini mestilah memberi lebih perhatian kepada kumpulan berbanding keluarga. Dan tiada ahli untuk wanita.

Texas Syndicate:
Kumpulan ini terdapat di California State Prison dan merupakan musuh ketat kepada Mexican Mafia dan Aryan Brotherhood. Orang bangsa Hispanic (orang yang berasal dari sepanyol) tidak dibenarkan menjadi ahli. Mereka anti Caucasian dan kebanyakkan ahlinya dari Mexico. Pada tahun 2000, kumpulan ini mempunyai ahli sebanyak 1000 di dalam penjara dan 830 di luar penjara. Kegiatan yang selalu dilakukan adalah lebih kepada kontrak pembunuhan, perjudian, peras ugut, dan mengedarkan dadah. Kebanyakan pemimpin kumpulan ini dipenjara kerana kes dadah.

Crips:

Kumpulan ini bermula pada tahun 1969 oleh 2 budak berkulit hitam bernama Stanley Wiliam dan Raymond Washington. Kumpulan ini berasaskan kumpulan Black Panther dan antara kumpulan yang berkuasa di AS pada hari ini. Keahliannya sebanyak 30 000 yang terdapat di dalam dan di luar penjara dan antara kegiatan yang mereka lakukan adalah membunuh, merompak dan menjual dadah. Warna pakai kumpulan ini adalah biru dan merupakan musuh kepada kumpulan Blood (kadang2 sesama kumpulan pun mereka bergaduh). Kumpulan ini terlalu besar dan sekarang sudah merebak ke Kanada.

Bloods:
Bertapak di Los Angeles dan musuh kepada Crips. Warna pakaian adalah merah bermula pada tahun 1972 bergerak secara perlahan dan kini telah menguasai seluruh bandar L.A. Mempunyai organisasi dan taktik tersusun. Kegiatan jenayah hanya tertumpu pada mengedarkan dadah

Mara Salvatrucha:

Kumpulan ini dianggotai oleh rakyat Guatemala, Honduras, Salvador dan negara di Amerika Syarikat Tengah. Ditubuhkan pada tahun 1980 untuk melindungi imigrasi dari ancaman kumpulan jahat. Kumpulan ini juga tersebar ke Sepanyol, Amerika Syarikat, Great Britain, Jerman dan Kanada. Bergiat dalam pengedaran dadah, penjualan senjata api mencuri, dan juga kontrak pembunuhan. Terdapat 10000 keahlian di AS. Kumpulan ini berani membunuh sesiapa sahaja sekiranya kegiatan mereka di dedahkan kepada pihak kerajaan. Rekod jenayah yang paling baru adalah meletupkan sebuah bas yang menyebabkan kematian 28 kanak-kanak termasuk wanita

1 comment:

  1. Dapatkan Jutaan Rupiah Dengan Cuma Cuma
    Hanya Di SumoQQ
    Real Website Real Player, Real Winner
    Silahkan Buktikan dan Bergabung Bersana kami
    Dan Raih Bonus Extra Jumbo :
    - Bonus Extra Jumbo Rollingan
    - Bonus Refferal Seumur Hidup
    CS Ramah & Profesional Siap Melayani 24 Jam
    Proses Transaksi Di Jamin Super Cepat
    Kartu Bagus (Easy To Winn)
    Support 6 Bank Local
    Minimal Deposit & Withdraw 15Rb
    Jangan Mikir Lagi Bos !!
    Jalan dan Kesempatan Sudah Ada Di Depan Mata
    Jangan Sia2 Kan Kesempatan Yang Ada bos !!
    Ingat Bahwa Kemenangan Ada Di Pilihan Anda.
    Jadi Jangan Sampai Salah Pilih Situs
    Ingin Jadi Jutawan SumoQQ(dot)com Solusimya !!
    Hub kami Untuk Info Lebih Lanjut :
    Skype : SumoQQ
    Fb : SumoQQ
    BBM : D8ACD825
    Line : SumoQQ
    WA : +855 96 497 3259
    Link Alternatif :
    www(dot)SumoQQ(dot)net
    www(dot)SumoQQ(dot)info
    www(dot)SumoQQ(dot)org
    Join Sekarang !! Kami Tunggu Kehadiran Para Calon Jutawan

    ReplyDelete