PENAJA

Wednesday 19 September 2012

MAJALAH : Auto Showcase



tidak banyak buku tentang kereta yang berbahasa melayu, jadi dikesempatan ini saya mahu buat preview tentang beberapa buah majalah kereta berbahasa melayu yang saya baca sekarang ni.

majalah ini berharga RM7.90. seperti majalah biasa semua page adalah berwarna dan kertas licin.pada saya harga ini amat murah.kita sedia maklum sebab agak sukar mendapatkan sebuah majalah kereta BM.

terdapat banyak bahagian dalam majalah ini. hampir sama sahaja dengan majalah kereta lain. cuma ada beberapa bahagian yang agak menarik kepada saya seperti perspektif koprat, personaliti, arkib dan pandang depan. nak tahu kenalah baca.sure anda berpuas hati. saya juga amat mengemari iklan2 dalam majalah ini.rugi jika tak baca. banyak maklumat yang anda boleh dapat.pelik bukan?

kelemahan?pada saya ada beberapa bahagian yang saya kurang suka,paling ketara adalah ulasan untuk setiap pandu uji. semua ulasan adalah positif. kalau nk bodek pengeluar dan mendapat kerjasama diaorg pun jangan la sampai macm 2 sekali bro. memeg anda berlu berbuat demikian untuk keberlangsungan majalah anda, tapi kalau bodek sangat anda tidak akan jadi panduan untuk pembeli.sila bagi positif dan negetif kenderaan tersebuat. mustahil kenderaan tersebut sempurna!!!. jika anda tidak berani majalah ini tidak akan maju.saya juga kurang gemar akan gambar2.sebab amat sedikit.memeg gambar besar tetapi ada 1,2@3 sahaja. setiap ulasan dan penerangan tidak ada gambaran.korang bayang jelah yang penulis 2 cerita...saya rasa banyak artikal diterjemah dari bahan bahasa Inggeris.oleh itu semua benda diterjemah,sampai anda taidak kenal apa alat yang diterangkan.berpada2 sudahlah.namun untuk memartabat BM saya sokong.

nasihat SHINICHIPEDIA  jika majalah ini mahu terus releven, sila buat penambahbaikan.hope majalah ini terus maju dan mendapat sambutan.

MESTI BELI:
pada saya zaman sekarang semua maklumat ada dalam internet, bagi yang tiada internet, majalah ini sesuai dibeli. bagi saya pula saya suka baca buku dari internet.sebab lebih kepuasan (mungkin sebab saya tiada TAB kot hehe).

STAR: 6/10

No comments:

Post a Comment